Postup při havárii

Jestliže zjistíte, že váš hard disk či jiné datové zařízení nepracuje tak jak by měl (viz. příklady níže), a přístup k vašim datům je omezený či vůbec žádný, doporučujeme tento postup:

  • V žádném případě nezkoušet vlastními silami či pomocí „přátel a kamarádů“ data zachraňovat.
  • Hard disk (jiné zařízení, medium) okamžitě vypněte a vícekrát nezapínejte (ani na krátkou dobu) za účelem předvedení „co to dělá“. V určitých případech může jedno spuštění navíc rozhodnout o tom, zda data zachránit půjde či nepůjde. To platí v případě hardware závad (mechanické i elektrické závady) i software závad (nevratné přepsání původních dat ).
  • Svěřte tuto činnost firmě, která je celkově obeznámena s problematikou záchrany dat a která přistoupí k vašemu případu a jeho řešení profesionálně.
  • Zaznamenejte si posledně známé údaje o tom, jak byl váš hard disk (hardware i software)nastaven, tj. strukturu adresářů a počet logických disků, zda byl použit manager, stacker, popřípadě i hodnoty hard disku v setupu počítače.
  • U serverových disků to platí obdobně ,zejména je vhodné znát heslo pro supervisora, administrátora, počet a názvy volume, logických disků.
  • Tyto údaje mohou být v některých případech dosti důležité a usnadní obnovu vašich dat.

 

Jak poznáte, že může dojít ke ztrátě vašich dat

  • váš PC či notebook vydávají divné zvuky (většinou je příčina v přidřeném či nefunkčním ventilátoru, který přestává chladit PC a dochází k přehřívání)
  • váš PC nevidí disk
  • váš PC „padá“, „zamrzá“ či nestartuje tzv. „modrá nebo černá obrazovka“
  • váš PC nemůže otevřít soubor
  • váš PC nemá přístup k datům
  • váš PC nereaguje při otevírání souborů
  • vaše soubory nejdou mazat, kopírovat, ukládat …
  • vaše práce s diskem je extrémně pomalá 
  • a jiné…

 

Chci zachránit svá data

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení